Ślizg linki przerzutki

Ślizg linki przerzutki – to element systemu zmiany przełożeń roweru działającego w oparciu o linki.

Przeznaczenie

Ślizg montowany jest pod mufą suportu. Jego zadaniem jest utrzymywanie linki w odpowiednim miejscu, zapewniając jej odpowiednie prowadzenie oraz ochronę ramy przed wytarciem przez poruszającą się linkę. Stosowany jest w ramach rowerowych, w których linki przerzutek prowadzone są dołem ramy, pod mufą suportu, bez użycia w tym miejscu pancerza.

Budowa

Ślizg do linki jest elementem wykonanym zazwyczaj z tworzywa sztucznego. Jego kształt jest odpowiednio zgięty, tak by dopasowywał się do mufy. Posiada otwory na śruby mocujące go do ramy oraz prowadzenia do linek. Ślizg obsługuje jednocześnie do dwóch linek od obu przerzutek, przez co zazwyczaj wyposażony jest w dwa prowadzenia do linek. Popularne są także wersje ślizgów z trzema torami prowadzącymi, gdzie środkowe z nich poprowadzone jest na ukos, co pozwala indywidualne dopasowanie go do roweru, np. do obsługi linki przedniej przerzutki, do której jest ona doprowadzana od drugiej strony.