Stery półzintegrowane – to rodzaj sterów rowerowych o bezgwintowej konstrukcji. Stery umożliwiają skręcanie przednim kołem, stanowiąc połączenie rury sterowej widelca z ramą roweru.
Budowa sterów półzintegorwanych
Budowa sterów półzintegrowanych jest podobna do innych rodzajów sterów bezgwintowych. Szczególnie do sterów ahead. W ich skład wchodzą:
- gwiazdka ze śrubą i kapslem,
- nasadka górnego łożyska z pierścieniem,
- łożysko dolne i górne,
- wciskane miski łożyskowe,
- bieżnia dolnego łożyska,
- podkładki dystansujące.
Charakterystyczną cechą sterów półzintegrowanych są miski o kształcie umożliwiającym niemal całkowite wciśnięcie ich do główki ramy, która musi posiadać odpowiedni kształt umożliwiający ich zainstalowanie, co objawia się poszerzeniem główki ramy roweru. Schowanie misek w ramie ogranicza zabrudzenia łożysk, a zarazem zwiększa sztywność układu. Regulacja tego typu sterów jest analogiczna do sterów ahead i odbywa się przez dokręcanie śruby w gwiazdce.
Stery tego typu występują w rozmiarach 1″, 1 i 1/8″, 1 i 1/4″, 1 i 1/2″, lub tapered – o dolnym łożysku większej średnicy niż górne.