Opony Semi-Slick

Opony Semi-Slick – rodzaj opon stosowanych w rowerach, łączących w sobie cechy opon Slick i opon terenowych.

Budowa opon Semi-Slick

Opony tego typu zgodnie z nazwą (ang. semi – pół) w połowie posiadają cechy opony typu Slick. Jest to gładki środek powierzchni opony w części mającej kontakt z podłożem obniżający opory toczenia na gładkiej nawierzchni. Po bokach gładkiej powierzchni znajduje się wyraźny bieżnik, lub nawet klocki. Dzięki temu opona utrzymuje przyczepność poza utwardzoną nawierzchnią, gdy zagłębienie opony w nawierzchni umożliwi kontakt klocków po bokach z sypkim podłożem. W związku z umieszczeniem klocków po bokach opona traci zalety wynikające z całkowitej gładkiej powierzchni zastosowanej w oponach Slick w jeździe w zakrętach, gdzie klocki pogarszają przyczepność przy ich kontakcie z asfaltem. Umożliwiają one natomiast złapanie przyczepności, gdy opona nieco zapadnie się w sypkim lub miękkim podłożu, gdzie wystające bloczki będą wgryzały się w nawierzchnię, ułatwiając jazdę.

Opony rowerowe tego typu zazwyczaj są szersze od typowych opon szosowych i mają szerokości około 1,3 – 1,7 cala. Stosuje się je często w rowerach crossowych i trekkingowych nieprzeznaczonych do jazdy w ciężkim terenie.

Cechy opon Semi-Slick

Do cech tego typu opon można zaliczyć:

  • obniżone opory toczenia na twardej nawierzchni dzięki gładkiej powierzchni opony,
  • możliwość jazdy w lekkim terenie dzięki bieżnikowi,
  • uniwersalność powodująca, że nie są najszybsze na asfalcie i nie nadają się w trudny teren,
  • możliwość zastosowania w różnych typach rowerów.