Opony Slick

Opony Slick – to typ opon o całkowicie gładkiej powierzchni lub z bardzo delikatnym bieżnikiem. Stosowane są zarówno w samochodach, motocyklach, jak i rowerach.

Budowa opon Slick

W rowerowych oponach typu Slick jednym z najistotniejszych parametrów jest jak najniższy opór toczenia, który uzyskiwany jest dzięki zastosowaniu gładkiej powierzchni opony. Z tego samego powodu tego typu opony są zazwyczaj wyraźnie mniejszej szerokości, tj. w granicach około 0,8 – 1,5 cala, w zależności od zastosowania. Istotną cechą jest także odpowiedni rodzaj mieszanki gumy zastosowanej do wykonania opony, która zapewnia jej wysoką przyczepność do asfaltu. Opony rowerowe tego typu zazwyczaj wymagają zastosowania większego ciśnienia wewnątrz, ok. 7-9 barów, które ma także istotny wpływ na prowadzenie roweru. W przypadku rowerowych Slicków nie występuje zjawisko aquaplaningu (utraty przyczepności podczas jazdy w deszczu pod wpływem tworzącej się warstwy wody między oponą a asfaltem) ze względu na ich stosunkowo małe rozmiary w porównaniu do opon samochodowych, natomiast stosuje się w niektórych modelach delikatne nacięcia na bokach opon rowerowych w celu poprawienia przyczepności podczas jazdy w mokrych warunkach.

Opony tego typu stosuje się głównie w rowerach szosowych, miejskich i trekkingowych.

Cechy opon Slick

Do cech tego typu opon można zaliczyć:

  • niskie opory toczenia na twardej nawierzchni umożliwiające jazdę z wysoką prędkością,
  • wysoka przyczepność na asfalcie,
  • brak przyczepności na sypkim i miękkim podłożu,
  • niska masa,
  • wysokie ciśnienie.