Wymiana linek jest łatwa?

Przeczytaj do końca zanim zaczniesz🔧🔩📏🚲 🔮 🚴😃

Podczas eksploatacji swoich dwóch kółek może nam się zdarzyć niespodzianka jaką jest zerwania linka od jednej z przerzutka. Jest to niewątpliwie rzadka przypadłość w porównaniu z linką hamulcową która jest cały czas używana.

Od czego zacząć?

Najlepiej od jakiś rękawiczek no chyba ze wolicie się pobrudzić jak ja bez z uwagi na dokładniejsze wyczucie elementów. Nie zależnie czy jest to przednia bądź tylna przerzutka postępujemy podobnie. Z przodu ustawiamy najmniejszą zębatkę czyli opisaną 1

z tyłu też najmniejszą lecz opisaną 8 czyli najcięższe przełożenie.

Zaczynamy?

Odkręcamy linkę od przerzutki przedstawiam przednią poniżej (jak widać trochę pozostałości błota ale postanowiłem żeby tak to przedstawić gdyż na czystym może by było lepiej widać ale chciałem pokazać eksploatowany rower aczkolwiek po wymianie wyczyściłem cały😀

Jak już odkręcimy śrubę kluczem imbusowym i linka będzie luźna to troszkę cofamy ją (warto zobaczyć przed odkręcaniem jak luźna jest linka porostu naciskając ją palcem piszę jeżeli ktoś tak jak ja wymienia ją po raz pierwszy😊 )

Na zdjęciu poniżej

palcem wskazującym naciskamy delikatnie linkę tak aby zakończenie podniosło się nam cofając cały czas linkę, wyciągamy ją powoli. Nową wprowadzamy wykonując czynności odwrotnie, w moim przypadku dodatkowo wymieniłem stare pancerze. Nowe na wzór starych musiałem uciąć tak żeby było dokładniej i szybciej można to zrobić jeżeli po zdjęciu końcówek że starych zobaczymy rdzę warto wymienić te pancerze koszt śmieszny a bezpieczeństwo ważniejsze.

Na zakończenie

Po wymianie linek dokręcamy śruby z „czuciem” najlepiej tak jak były wcześniej. Pamiętać warto o tym żeby przed dokręceniem, śrubę naciągu przy przerzutce jak najbardziej wkręcić po to tylko żeby po wymianie naciągnąć ją ,a w przyszłości mieć zapas bez potrzeby użycia klucza imbusowego. Użyłem dodatkowo silikonu w sprayu do prze smarowania elementów przerzutki aby dłużej służyła.

Warto pamiętać

Przerzutkę należy jeszcze wyregulować jeżeli zrobiliśmy wszystko tak jak było wcześniej to tylko wystarczy śrubą naciągnąć linkę przy przerzutce do regulacji tak aby łańcuch płynnie przechodził na rożnych przełożeniach. Jeżeli z jakiegoś powodu dalej nie potrafimy wyregulować przerzutki( trochę trzeba się namęczyć i próbować ale delikatnie) warto udać się do jakiegoś zaprzyjaźnionego serwisu możliwe ze za darmo to zrobią albo pomogą (w większości trzeba liczyć się z opłatą która dzięki temu ze sami wymieniliśmy będzie mniejsza) aczkolwiek jeżeli nie mamy na tyle determinacji i chęci spróbowania samemu wyregulować przerzutkę w internecie znajdziemy wiele artykułów na ten temat łącznie z filmikami na YT, które podpowiedzą inaczej droga ku serwisowi jest ostatnim wyborem:), ale nie martwcie się nic to nie zmienia dacie radę, a znacznik przerzutki można ściągać na czas wymiany.

Dziękuję za uwagę i mam nadzieję że pomogłem nie jednemu z was.

Jeżeli macie (a na pewno posiadacie) innego rodzaju przerzutki proszę śmiało pisać w komentarzach zdjęcia mile widziane.

Wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa i nie wyrażam zgody na ich publikowanie bez mojej wiedzy.

Przeczytam każdy komentarz, zawsze możesz wyrazić swoją opinię do której zachęcam.